Українські автомобілісти на дорогах Африки

56 окремий вертолітний загін місії ООН у Ліберії – це повноцінний військовий організм, до складу якого входять усі необхідні підрозділи і служби, що забезпечують щоденну життєдіяльність загону. Чи не найголовнішу роль у цьому процесі відіграють саме автомобілісти. Щодня від 10 до 15 машин виконують різного роду задачі. Це і перевезення пасажирів та вантажів, і забезпечення польотів. Техніка хоч і поважного віку, в основному 1980-90 років випуску, проте завдяки регулярному і якісному обслуговуванню досі, так би мовити «на ходу».  

«Місцевий клімат доволі пагубно впливає на техніку. Сильна запиленість та корозія  призводять до того, що обслуговувати автомобілі потрібно частіше. Окрім цього незабаром у Ліберії розпочнеться жаркий сезон, коли температура повітря сягатиме 40 градусів. Потрібно бути обережним, щоб не допустити перегріву систем та агрегатів»,- розповідає начальник автомобільної та електрогазової служби 56 ОВЗ майор Сергій Формазюк.

Також у Ліберії правила водіння доволі своєрідні. На дорожні знаки, світлофор чи розмітку тут мало хто зважає. Дзеркалами та сигналами поворотів місцеві теж практично не користуються, вони навіть не у всіх є. До того ж пішоходи переходять дорогу де їм заманеться.

«У них без звукового сигналу машина рахується несправна. Вони сигналять практично завжди: під час обгону, зупинки чи повороту. А також жести. Наприклад, якщо він вказівним пальцем показує донизу – значить буде зупинятись», - каже водій сержант Роман Кархут

Останніми роками приватних засобів для пересування у місцевого населення значно побільшало. Відтак столиця Ліберії серйозно потерпає від заторів.  В цьому плані вона з легкістю може посперечатись, наприклад з Києвом.

«Як правило найскладніше зранку. Буває, що 4 кілометра доводиться їхати 2 години. Об’їздів практично нема, тому нічого не залишається, як просто стояти в цій тисняві»,- зазначає водій старший сержант Олександр Юдінцев.

Майже щодня, водії легкових автомобілів долають від 120 до 160 кілометрів. Через велику завантаженість доріг за кермом доводиться проводити по 5-6 годин.